Här är du:

  1. www.kalmar.se
  2. Demokrati
  3. Kvalitet och internt miljöarbete

Kvalitet i Kalmar kommun

Care of Kalmar  är det gemensamma namnet för service, tillgänglighet, bemötande, respekt, omtanke och engagemang för Kalmar och för alla som vistas här. c/o Kalmar ska alla kommunens anställda alltid ha med sig i mötet med dig som kommuninvånare eller besökare.

Vi har en kvalitetspolicy i kommunen som sätter dig som kund/brukare i fokus för oss i vårt arbete:

”Välkommen! Vi möter dig med respekt och engagemang.
Vi finns här för dig!”

För att hela tiden kunna utveckla och förbättra våra verksamheter och den service som vi erbjuder kommuninvånarna, måste vi utvärdera på olika sätt. Ett stort antal olika undersökningar görs därför för att vi ska kunna hitta brister och se de områden där vi är duktiga.

Du kan hjälpa oss i detta arbete. Vi tar gärna emot dina synpunkter! Använd då "Tyck till" som finns på varje sida.

Sidan granskad 2014-03-27

Kontaktcenter

Stadshuset, Östra sjögatan 18
Box 611, 391 26 Kalmar
Tel: 0480-45 00 00
Fax: 0480-45 00 47
E-post: Detta är en e-postlänk som visas som en bild. För att kunna läsa länken måste javascript vara aktiverat i webbläsaren. Detta görs av säkerhetsskäl för att minska antalet skräppostmeddelanden som skickas till Kalmar kommun.
Visa på karta

Kontaktcenter öppet
måndag-torsdag 07:30-17:00,
fredag 07:30-16:00

I de flesta fall räcker det med ETT samtal till Kalmar kommun för att få svar på enkla frågor och ärenden.

Kalmar kommuns Facebook

Kalmar kommuns Twitter


  • Vill ni bli familjehem?
  • Vad kan havet göra för dig?

Kalmar kommun, Box 611, 391 26 Kalmar. Kontaktcenter 0480-45 00 00, fax. 0480-45 00 47, Detta är en e-postlänk som visas som en bild. För att kunna läsa länken måste javascript vara aktiverat i webbläsaren. Detta görs av säkerhetsskäl för att minska antalet skräppostmeddelanden som skickas till Kalmar kommun.