Nu är det dags för den årliga demokrativeckan i Södermöre kommundel

​12-18 oktober genomförs den årligt återkommande demokrativeckan i Södermöre kommundel.

Precis som för flera andra arrangörer har pandemin inneburit att kommundelsnämnden får ställa om, och istället för fysiska träffar så bjuder kommundelsnämnden in till två webbsända medborgardialoger där invånarna kan ställa sina frågor till politikerna via en chatt.

- Det är väldigt tråkigt att det fysiska mötet uteblir i år men vi får se det positiva i att digitaliseringen ändå har möjliggjort att vi kan ställa om. Vi kanske till och med kan nå fler medborgare i Södermöre nu när vi finns tillgängliga i varje dator, telefon eller surfplatta,” säger Magnus Uhr (S) ordförande i Södermöre kommundelsnämnd.

- I år kommer vi även att testa en ugndomsdialog. Ungdomar är en så viktig målgrupp. Vi behöver veta vad som är viktigt för ungdomar idag, vad de behöver för att kunna leva sina liv med fritid, grundskola, gymnasier och arbetsmöjligheter. Vi vill ju såklart att ungdomarna vill återvända tillbaka hit efter att de fått utforska andra delar av landet och världen, säger Christopher Dywik (Kd), vice ordförande i Södermöre kommundelsnämnd.

Publicerad: 12 oktober 2020