Kalmar kommun är drabbad av omfattande störningar i delar av IT-miljön

Vi uppdaterar informationen löpande.

QR-koder

En QR-kod är en slags streckkod som har formen av en fyrkant. QR-koder innehåller ofta en länk till en webbplats eller ett dokument, men kan också innehålla text eller kontaktuppgifter.

Ibland använder Kalmar kommun QR-koder i annonser eller olika trycksaker. Med hjälp av kameran i din mobiltelefon eller surfplatta skannar du QR-koden och följer instruktionerna på skärmen.

Med moderna mobiltelefoner och surfplattor kan du skanna direkt i den inbyggda kameran. Du kan också ladda ner en QR-läsare där du hämtar appar. Då öppnar du appen och skannar QR-koden med hjälp av den.

Fler sidor inom press- och informationsmaterial

Pressmeddelanden

Kalmar kommuns pressrum.

Kommunvapen