Kalmar kommun står bakom appen Mitt Kalmar. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda appen Mitt Kalmar. Redogörelsen avser appen Mitt Kalmar, version 4.1.0 offentliggjord den 22 februari 2024.
Den här mobila applikationen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av den brist som beskrivs nedan.
Skälet till att bristerna ej är åtgärdade beror på att vissa kontrolltester kvarstår från leverantören.
Leverantören och Kalmar kommun har tillsammans gått igenom de brister som påpekats och kontrollerat att de är åtgärdade.
De brister som kvarstår kommer kontrolleras och åtgärdas senast den 29 oktober 2024.
Om du behöver innehåll från appen Mitt Kalmar i något annat format än appen erbjuder så kan du kontakta oss. Du kan även rapportera brister i appen Mitt Kalmar till oss. Svarstiden är normalt två dagar.
Vi strävar hela tiden efter att förbättra tillgängligheten i appen Mitt Kalmar. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Rapportera brister via detta formulär
Du kan kontakta oss på följande sätt:kommun@kalmar.se
010-352 00 00
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Anmäl bristande tillgänglighet till "Myndigheten för digital förvaltning" Länk till annan webbplats.
Redogörelsen uppdaterades senast den 2024-10-04