Har du en fråga om den kommunala servicen? Välkommen att kontakta vårt kontaktcenter och få svar på din fråga direkt eller hjälp med att få prata med rätt person i kommunen.
Du väljer själv hur du vill ställa din fråga. Du kan ringa, skicka e-post, besöka oss eller ställa din fråga på Facebook.
Östra Sjögatan 18, Kalmar
Öppet måndag-torsdag klockan 07.30-16.30 och fredagar 07.30-16.00.
Kassan stänger 30 minuter innan.
Kontaktcenter010-352 00 00
Kalmar kommuns telefoner har nummerpresentatörer. Vill du vara anonym ska du knappa in #31# innan du slår det nummer du ska ringa till.
Kalmar kommun
Box 611
391 26 Kalmar
Observera när du skickar brev som du är mån om ska komma fram, använd dig av REK.
På Postnords webbplats kan du läsa mer om hur du gör för att skicka din post med REK inrikes Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Anmäl till exempel ett trasigt gatljus eller ett hål i gatan till oss.Felanmälan via Tyck till Öppnas i nytt fönster.
Om du har råkat ut för en skada på kommunal mark kan du i vissa fall ha rätt till ersättning från kommunen. En förutsättning är att Kalmar kommun eller vår entreprenör har orsakat skadan genom vårdslöshet.
Här kan du göra din skadeanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Här kan du både anmäla fel och lämna synpunkter på hur vi kan göra Kalmar bättre.
Du som leverantör till Kalmar kommun kan välja att få din faktura som pappersfaktura eller som pdf-faktura
Vår nya AI-chatt hjälper dig att hitta information och svar på dina frågor, genom att söka av kalmar.se på sekunder
Snabb hjälp med att hitta rätt person får du även via kommunens kontaktcenter