Kalas på Krusen

Kalmar kommun välkomnar nysvenskar och nyinflyttade till evenemanget ”Kalas på Krusen”. Här kan nyfikna familjer testa på olika fritidsaktiviteter, leka lekar och slappna av med fika i grönskan.

Succén från förra året är tillbaka! Den 16 maj kl. 15.00-17.00 bjuder Kalmar kommun återigen in till en dag fylld med lek, spel, fika och annat skoj på Krusenstiernska gården.

- Det här är ett tillfälle för våra nysvenska och nyinflyttade invånare att möta olika verksamheter inom kommunen, civilsamhället och andra aktörer. Förhoppningen är att hjälpa till att hitta meningsfulla och givande fritidsaktiviteter, säger Angelina Aravena Leiva, verksamhetsutvecklare på Kalmar kommun.

Allt är gratis och tolkar kommer finnas på plats. Här nedan hittar du ett urval på vad som finns att göra denna dag.

• Spela spel
  • Leka lekar
  • Odla
  • Skaffa lånekort
  • Kasta livboj
  • Titta i museet
  • Låna saker från fritidsbanken
  • Prova på gammeldags kläder

Evenemanget görs i samverkan mellan kultur-och fritidsförvaltningen och socialförvaltningen på Kalmar kommun.

Publicerad: 6 maj 2024